Rada Fundacji

Mercatus et Civis

Elżbieta Sługocka–Krupa
Przewodnicząca Rady

Prawnik, Absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu Rzeszowskiego. Posiada doświadczenie w obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych. 

Od 2007 r. zajmuje się ochroną praw konsumentów. Mediator. Ukończyła Studia Podyplomowe na kierunku „Komunikacja Społeczna, Negocjacje i Mediacje” Akademii im. Jan Długosza w Częstochowie. Członek Polskiego Centrum Mediacji. Posiada doświadczenie w prowadzeniu mediacji sądowych. Specjalizuje się w sprawach cywilnych, gospodarczych i karnych. Uczestnik 2-letnich warsztatów naukowych prowadzonych przez Towarzystwo Organizacji i Kierownictwa O/ w Rzeszowie. Członek Rady Arbitra Bankowego przy Związku Banków Polskich. Współzałożyciel i Wiceprezes Stowarzyszenia Rzeczników Konsumentów.

Posiada doświadczenie w zakresie tworzenia programów edukacyjnych dla młodzieży. Organizator i trener licznych warsztatów oraz szkoleń dla instytucji, przedsiębiorców a także seniorów. Uczestnik i współorganizator wielu konferencji naukowych w tym o wymiarze międzynarodowym. Współredaktor publikacji naukowych. Autor licznych artykułów i komentarzy eksperckich o tematyce konsumenckiej w szczególności z zakresu nieuczciwych praktyk rynkowych, usług finansowych i medycznych.

Publikacje

Artykuły naukowe w materiałach pokonferencyjnych:
  • Regulacje przekazu informacji w ochronie prawnej konsumentów, w: Prawnicze Warsztaty Naukowe, TNOIK/o Rzeszów, 2010 r. s. 251-270.
  • Miejsce kodeksów dobrych praktyk w polskim systemie prawnym ze szczególnym uwzględnieniem, ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym,          w: Prawnicze Warsztaty Naukowe, TNOIK/o Rzeszów, 2011 r., s.255-272.
  • Pozycja konsumenta a skuteczność dochodzenia roszczeń, w: Wzmocnienie Roli Obywateli, Polityka Unii Europejskiej dotycząca ochrony konsumentów, red: M.B Król,  Fundacja dla Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2012, s. 93-102.
  • Ochrona konsumenta na rynku usług kredytowych – wybrane problemy” w: Ochrona konsumentów i jej współczesne wyzwania, red: M. Ganczar, E. Sługocka-Krupa,  KUL, Lublin 2014, s. 297-313.
  • Sprzedaż czy świadczenie niezamówione w obrocie konsumenckim w: Sprzedaż konsumencka w teorii i praktyce, Problemy węzłowe, red: M. Jagielska, E. Sługocka-Krupa, K. Podgórski, R. Biskup, C.H. BECK, Warszawa 2016 r. , s.183-192.
  • Problem pośrednictwa kredytowego w obrocie konsumenckim, w: publikacji pokonferencyjnej III Międzynarodowej Konsumenckiej Konferencji Naukowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz Stowarzyszenia Rzeczników Konsumentów w Katowicach Ochrona konsumenta na rynku usług, red: M. Jagielska, E. Sługocka-Krupa, K. Podgórski, C.H. BECK, 2016 r.
  • Ryzyka w usługach finansowych i ich wpływ na bezpieczeństwo ekonomicznych interesów konsumentów-wybrane aspekty, w: publikacji pokonferencyjnej Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego Bezpieczeństwo i ochrona klienta na rynku usług finansowych. Prawo-praktyka-problemy-potrzeby-perspektywy,  red. E. Rutkowska-Tomaszewska, Wolters Kluwer, 2017 r. – [w przygotowaniu]
Artykuły inne
  • Problem ochrony konsumentów w przypadku przyrzeczenia udzielenia kredytu, Biuletyn Rzeczników Konsumentów 2011 r., Nr 1, s. 3-8.
  • Produkty lecznicze i suplementy diety w obrocie konsumenckim- wybrane problemy, Biuletyn Rzeczników Konsumentów 2011 r., Nr 2, s. 7-12.
  • Koszty odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, Biuletyn Rzeczników Konsumentów 2011 r., Nr 3, s. 11-15.
  • Wybrane zagadnienia działalności windykacyjnej ze szczególnym uwzględnieniem nieuczciwych praktyk rynkowych, Biuletyn Rzeczników Konsumentów 2012 r., Nr 1, s. 11-15.
  • Spór o zasięg w usługach telekomunikacyjnych, Biuletyn Rzeczników Konsumentów 2012r., Nr 2, s. 10-12.
  • Odstąpienie od umowy w ustawie o kredycie konsumenckim, Biuletyn Rzeczników Konsumentów 2012 r., Nr 4, s. 14-18.
  • Obowiązek legitymowania się przedsiębiorcy w umowach zawieranych poza lokalem i na odległość na przykładzie umów telekomunikacyjnych, Biuletyn Rzeczników Konsumentów 2013., Nr 2, s. 4-7.
  • Stosowanie wzorca umowy-wybrane problemy, Biuletyn Rzeczników Konsumentów 2013 r., Nr 4, s. 9-12.
  • Ochrona konsumenta a usługi medyczne, Biuletyn Rzeczników Konsumentów 2014 r., Nr 2, s. 4-9.
  • Cena jako istotny element umowy w świetle obowiązujących przepisów prawnych, Biuletyn Rzeczników Konsumentów 2014 r., Nr 4, s. 10-15.

 

Irena Rąpała
Członek Rady

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies

Akceptuje ciasteczka

Element zostanie usunięty i nie będzie można go przywrócić